Followers

ROTI JALA HIJAU


Lama dah teringin nak menjala ni..dah lama masuk list..tapi duk tangguh ja..akhirnya kesampaian jugak..makan ngan kari ayam..terus habis..tak la terasa penat memasak tengok diorang makan..kari yang lebih makan ngan nasi pulak..Harith memang peberet lauk kari..sampai tak cukup.. ok la resepi ni ada tengok rumah Hana..lepas tu tak jumpa save kat mana..then dapat kat MyR so saya terus copy ja la ni resepi..tapi saya lebihkan sikit air sebab cam pekat sikit..tapi lain orang lain caranya kan..
Buat kawan2 blog buat masa sekarang saya tak sempat nak berblog..jadi sori ya tak jenguk umah..nanti habis exam saya akan lawat rumah yer..

Bahan-bahan ( anggaran 80kpg..klu buat kecil lagi ler byk dpt ) Saya wat separuh adunan jer

  • 1kg tepung gandum
  • 1 tin susu cair
  • 4 tin air (guna tin susu)
  • 4 biji telur
  • sedikit esen vanila, pewarna kuning dan garam
  • sedikit minyak masak utk melenser dan acuan roti jala

Cara-cara

  1. Satukan bahan 1 - 5 dan kacau hingga tidak bergentel
  2. Masukkn adunan tadi kedalam blender .. dan blend sekejap sehingga habis semua adunan dan kemudian di tapis
  3. Panaskan kuali leper non stick & sapukan sedikit minyak masak. Masukkn adunan kedlam acuan roti jala & jalakan di atas kuali..
  4. biarkan sekejap sehingga roti jala itu masak.. bolehlah diangkat & dilipat mengikut citarasa masing2.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails