Followers

PENYERAHAN LAPORAN KEMAJUAN PELAJAR 5F 20/6/2011


Ini adalah salah satu diari istimewa bagi insan yg bergelar guru...macam2 ragam dan kerenah ibubapa pelajar yang boleh dilihat pada waktu ini...saya memang puji sikap ibubapa yang sanggup korbankan masa kerja semata-mata mahu mengambil tahu perkembangan anak2..


Pelbagai reaksi dapat dilihat..ada yg gembira ada yg kecewa...sebenarnya kelas yang saya pegang ini adalah paling glamer kenakalannya...macam2 kes yg ada...tp bila dilihat dan dikaji pelajar2 bermasalah ini...kebanyakkanya mempunya latar belakang yg sungguh perit..ada yg dalam kategori miskin...perceraian ibu bapa...bapa tinggalkan anak...ada yg abaikan anak2....masing2 protes disekolah utk dapatkan perhatian guru


Antara satu tugas yg susah utk saya buat bila bertanyakan pasal yuran yg belum dibayar...saya akui disini masih terdapat ibubapa yg mempunyai pendapatan kais pagi makan pagi..kais petang makan petang...duit yg ade kadang cukup utk tambang sahaja...Ya Allah aku bersyukur atas nikmat yg KAU berkan padaku...


kat bawah ni antara kuih yg dibekalkan pada guru yg bertugas..Alhamdulillah


Ada jugak pelajar yg duduk bersama2 saudara mara..jauh dari ibubapa... Walaupun begitu penjaga ini menjalankan tanggungjawabnya dengan baik sekali...




Posing ngan PK HEM dan guru kelas ...saya pembantu guru kelas jer...


Yg ni pulak posing ngan antara pelajar yg hadir...walaupun u all ni nakal ckit..cikgu tetap doakan kejayaan semua...dan cikgu masih bersyukur u all x pernah lagi melawan cikgu...


Yg ni..kakak yg wakilkan ibubapa



Inilah dua orang guru yg kerap terima aduan dari guru2 lain tentang kenakalan kelas ini..tp i x pernah tensen..bg saya inilah kepelbagaian yg seorang guru kena hadapi
..

Budak ni dah ensem dah...ni rrambut yg belum dipotong..sekarang dah ok


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails