Followers

TEMASYA SUKAN SEKOLAH bermula....


Assalamualaikum dan selamat malam buat semua yg sudi menjenguk ke blog ini...
Hari ni nak bercerita pasal sukan sekolah yg lewat diadakan berbanding tahun sebelumnya...dan ia juga antara kenangan terindah saya kerana walau dah sedekad saya bertugas di sek ini..inilah kali pertama saya berpeluang menjadi guru rumah sukan..sebelum2 ni asyik dikecualikan jer...

Disebabkan terlalu xcited...saya sanggup menawarkan diri untuk membuat no rumah sukan utk atlet...rupa2nya br ku tahu betapa susahnya nak membuat..byk kejadian ...hingga bersengkang mata sampai jam 3 pagi..pastu besoknya terlewat bangun kul 6.15am...dah lah lewat sampai kat sekolah salah pulak beli pin...x cukup..aduii mujurlah acara berlangsung 2 hari ...terpaksa bertukar2 pin...apa2pun satu pengalaman yg menyeronokkan!


Hari pertama acara dilangsungkan di sekolah jer..walaupun keadaan padang sangat becak..tp semangat atlet2 sungguh kuat...ada yg x yakin bila tgok pesaing lain pernah mewakili sekolah..tp bila diberikan kata2 semangat...mereka melakukan dengan baik sekali..akhirnya ada yg dapat emas! Br saya sedar hanya dengan sedikit dorongan daripada orang yg kita hormati/sayangi cukup untuk meningkatkan keyakinan seseorang...InsyaAllah..saya akan cuba utk terapkan dalam mendidik anak2..


Ada jugak yg ambik kesempatan utk membuat latihan terakhir perbarisan rumah sukan dan unit beruniform...
 Pemandangan daripada meja urusetia...bising2 diorang dgn saya..yalah asyik2 menyibuk dekat meja dorang...maklumlah teruja!


Keputusan utk acara pertama..my rumah got 1 perak dan 1 gansa..permulaan yg baik!...petang tadi ada lagi tambahan pingat! Go! Go! merun ba itu!


 Penyampaian pingat dilaksanakan serentak utk menjimatkan masa...tahniah utk pemenang!

Inilah keadaan padang sekolah yg becak...
Esok bersambung lagi sukan dan akan berlangsung di Stadium Likas..moga merun akan dapat mata yg lebih esok...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails