Followers

STIM IKAN PUTIH


Antara masakan yg menjadi peberet...kalau lauk camni..saya ratah jer la...nak membuatnya pun senang campak semua bahan then kukus...
Atau kalau ader yg nak mencuba resepi ni boleh rujuk kat bawah..

BAHAN2
seekor ikan putih(boleh gak ikan lain)
3sb sos tiram
3 biji limau kasturi(jus)
3 ulas bawang putih diketuk kasar
1 biji bawang besar dimayang
 2 batang serai dititik(time ni saya lupa nak letak)
1 sb asam boi
6-7 biji cili padi diketuk/dihiris(nak pedas tambah sendiri)
sebiji tomato..didadu
1 inci halia dihiris

CARA2
Gaul semuanya kecuali tomato dan bawang besar
Kukus ikan..bila dah hampir masak tabur bawang besar
Saya suka makan tomato mentah jd saya letak sewaktu menghidang...so terpulang pada semua
saya x letak garam sebab sos tiram dah cukup masin.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails